SZVK maakt alleen gebruik van functionele cookies

Door functionele cookies kunt u de website makkelijker gebruiken en vindt u sneller wat u zoekt. U kunt alle informatie over het gebruik van functionele cookies vinden via ons cookiebeleid.
In ons privacystatement vindt u meer informatie over hoe SZVK met uw persoonsgegevens omgaat.

Klantenservice

Hebt u vragen over de ziektekostenverzekering van SZVK, vergoedingen of declareren en kunt u deze informatie niet vinden op de website? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag.

Kerst

In verband met Kerst zijn wij 25 & 26 december gesloten.

Telefonisch contact

Telefoon

088 - 0 270 700

Maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur.

Buitenland: SZVK alarmcentrale

(+31) 88 - 0 270 750
Indien u hulp in het buitenland nodig hebt met betrekking tot zorg belt u naar de SZVK Alarmcentrale. Deze alarmcentrale is onderdeel van de SOS alarmcentrale.

Bel mij

SZVK belt u

Een ogenblik geduld a.u.b.
Vul uw telefoonnummer in en onze telefonist(e) belt u zo snel mogelijk.
Momenteel is SZVK gesloten.
U kunt gebruik maken van de 'bel mij' functie op werkdagen van 08.00 tot 12.00 en van 14.00 tot 17.00 uur. U wordt dan doorverbonden naar de juiste afdeling.
Momenteel is 'SZVK belt u' niet actief. We helpen u tijdens kantooruren graag via onze andere contactmogelijkheden.
Het verzoek is geannuleerd. U wordt niet meer teruggebeld.
Uw telefoonnummer is doorgegeven. De telefonist(e) belt u zo spoedig mogelijk terug.

Overig

Contactformulier

Binnen 5 werkdagen ontvangt u een reactie

Postadres

SZVK
Postbus 440
3100 AK Schiedam

Mijn SZVK

Via Mijn SZVK beschikt u over een persoonlijk gedeelte op onze website. Binnen uw Mijn SZVK account kunt u zaken rondom uw ziektekostenverzekering inzien en regelen. De toegang tot Mijn SZVK is geregeld via DigiD. Met DigiD kunt u veilig en betrouwbaar inloggen op uw account.

Mijn SZVK is ook beschikbaar als app. Lees hier meer over de app.

Veelgestelde vragen

De AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) bevat:

  • Regels over hoe organisaties om moeten gaan met persoonsgegevens die zij beheren en verwerken
  • Rechten die eenieder heeft over zijn eigen persoonsgegevens
  • Taken en bevoegdheden van de toezichthouder (Autoriteit Persoonsgegevens (AP))

Lees hier meer over de AVG en hoe de SZVK omgaat met uw persoonsgegevens.

Zorgaanbieders kunnen hun nota’s rechtstreeks naar SZVK sturen. Ontvangt u toch een nota van een zorgaanbieder, dan kunt u deze onbetaald naar ons doorsturen. Vermeld s.v.p. op de nota “betalen aan zorgaanbieder”. Wij zorgen dan voor rechtstreekse betaling aan de zorgaanbieder. U hoeft dus geen notabedragen voor te schieten. Vermeld ook de geboortedatum van degene op wie de rekening betrekking heeft. Hou er rekening mee dat civiele zorg alleen voor vergoeding in aanmerking komt als er een verwijzing is van de militair arts.

Het adres voor indienen van nota’s is:

SZVK – Team MvD
Afdeling declaraties
Postbus 440
3100 AK
Schiedam

Nee, de Zorgverzekeringswet is niet van toepassing op de militair. De militair is voor zijn ziektekosten verzekerd bij de SZVK. U krijgt wel te maken met de Zorgverzekeringswet zodra u de dienst uitgaat. Als u de militaire dienst verlaat is het noodzakelijk om een ziektekostenverzekering af te sluiten. De ziektekostenverzekering bij de SZVK stopt automatisch. U bent dan zelf verantwoordelijk voor het kiezen en afsluiten van een nieuwe ziektekostenverzekering. Het afsluiten van een ziektekostenverzekering is een verplichting vanuit de Zorgverzekeringswet.

Zie ook de vraag ‘Binnenkort ga ik de actieve dienst verlaten. Wat moet ik regelen of doen?’.

Als de zorg door de verzekeringsvoorwaarden is gedekt, kunt u de factuur opsturen naar de SZVK. De rekening wordt dan betaald. Indien er nog geen verwijskaart was verstrekt, dient u deze alsnog bij uw onderdeelsarts en/of militaire tandarts aan te vragen. U moet wel kunnen aangeven waarom u de zorg buiten de militaire geneeskundige dienst hebt afgenomen.

De meeste zorgverleners declareren de ziektekostenkosten rechtstreeks bij ons. Ontvangt u toch een nota van uw zorgverlener dan kunt u deze op drie manieren bij ons declareren, namelijk via de app, via MijnSZVK of per post. Meer informatie over declareren vindt u hier.

Bekijk alle veelgestelde vragen
Naar boven