Inloggen met DigiD
Op Mijn SZVK en in de Mijn SZVK-app vindt u veel informatie over uw zorgverzekering. Omdat hier persoonlijke informatie en gegevens omtrent uw gezondheid te vinden zijn, beveiligen we deze omgeving zo goed mogelijk.
Twee manieren om in te loggen
De overheid stelt strenge eisen aan zorgverzekeraars als het gaat om inloggen. U kunt daarom vanaf eind mei bij SZVK alleen nog op de volgende twee manieren inloggen op Mijn SZVK of in de Mijn SZVK-app, namelijk:
- met de DigiD-app;
- met DigiD met een sms-controle.
U heeft nog geen DigiD
Een DigiD kunt u aanvragen via de DigiD-app of via het aanvraagformulier op de website van DigiD. Na de aanvraag ontvangt u van DigiD een brief met een activeringscode.
Op de website van DigiD vindt u ook meer informatie over het installeren en activeren van de DigiD-app.
Problemen met inloggen
In de meeste gevallen zal inloggen met DigiD prima werken. Het kan altijd gebeuren dat dit niet lukt. Hieronder noemen we een aantal situaties waarin inloggen misschien niet lukt.
De Mijn SZVK-app is niet up to date
Update de Mijn SZVK-app op uw telefoon of tablet en log opnieuw in.
U kunt de Mijn SZVK-app niet updaten
Het besturingssysteem van uw telefoon of tablet wordt niet meer ondersteund door onze app. U kunt in dit geval de Mijn SZVK-app niet gebruiken. Op Mijn SZVK kunt u nog wel terecht om uw gegevens in te zien of te wijzigen.
De DigiD-app is niet up to date
Update de DigiD-app op uw telefoon of tablet en log opnieuw in.