Ziektekostenfactuur
Verschillende bedragen, moeilijke termen en heel veel informatie: het vergoedingenoverzicht kan best ingewikkeld zijn. Genoeg reden om het u makkelijker te maken.
In één oogopslag: wat moet ik betalen of wat ontvang ik?
De ziektekostenfactuur geeft u meteen de belangrijkste informatie. U vindt er ook informatie over wanneer u het bedrag krijgt of hoe het bedrag aan ons kunt betalen.
Uitleg per nota
Wilt u weten hoe het totaalbedrag dat u moet betalen of terugkrijgt tot stand is gekomen? Dit kunnen declaraties van u of van uw zorgaanbieder zijn.
Niet alle informatie op de ziektekostenfactuur
Op de ziektekostenfactuur vindt u geen gedetailleerde informatie over uw declaraties. U ziet bijvoorbeeld dat wij de kosten van de apotheek hebben vergoed, maar niet om welke medicijnen het precies gaat. In verband met uw privacy vermelden wij deze specifieke informatie niet op de ziektekostenfactuur.
Ik kan de rekening niet betalen
Is uw financiële situatie op dit moment onzeker of bent u verrast voor de rekening? Het is vervelend en stressvol als u moeite heeft met betalen. Wij nemen graag die onzekerheid weg. Neem contact met ons op, er is vaak meer mogelijk dan u denkt.
Vragen? Neem contact met ons op!
Hebt u een vraag over een nota op de ziektekostenfactuur? Wilt u bijvoorbeeld specifieke informatie over een vergoeding? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Specifieke informatie over ziektekosten mogen wij alleen telefonisch verstrekken en vanwege de privacy niet via e-mail.
Veelgestelde vragen
Zorgaanbieders kunnen hun nota’s rechtstreeks naar SZVK sturen. Ontvangt u toch een nota van een zorgaanbieder, dan kunt u deze onbetaald naar ons doorsturen. Vermeld s.v.p. op de nota “betalen aan zorgaanbieder”. Wij zorgen dan voor rechtstreekse betaling aan de zorgaanbieder. U hoeft dus geen notabedragen voor te schieten. Vermeld ook de geboortedatum van degene op wie de rekening betrekking heeft. Hou er rekening mee dat civiele zorg alleen voor vergoeding in aanmerking komt als er een verwijzing is van de militair arts.
Het adres voor indienen van nota’s is:
SZVK – Team MvD
Afdeling declaraties
Postbus 440
3100 AK
Schiedam
Wanneer u het met een afwijzing niet eens bent, vult u het online klachtenformulier in of schrijft u een brief naar:
SZVK
T.a.v. Klacht
Postbus 440
3100 AK Schiedam
Administratiekantoor DSW zal uw brief zo snel mogelijk beantwoorden. Als u dan nog steeds vindt dat de afwijzing niet terecht is, schrijft u binnen zes weken een brief (bezwaarschrift) aan het bestuur van de SZVK. Hierna is er nog de mogelijkheid om tegen de beslissing van het bestuur in beroep te gaan. Zie voor meer informatie artikel 12 Rechtsbescherming van de verzekeringsvoorwaarden.